Voor liefhebbers door liefhebbers!

2022 Klaar! Je kunt altijd nog dingen verbeteren en aanpassen, maar we gaan de auto nog eens poetsen. Gepolijst is hij al en dan wachten op de eerste zonnestralen om lekker alles in te rijden! We kunnen niet wachten.


2021 We zij er weer! Gelukkig mag er nog een persoon op visite komen en dat is Paul. We gaan er weer voor!



2020 COVID time .....MGA ...wat een leuke auto!

Ook onze bouw activiteiten hebben stil gelegen om besmetting te voorkomen. Paul en ik hebben ons gehouden aan de voorstellen van de overheid.  Hier nog een aantal foto's van voor de Corona tijd. We starten binnenkort de bouw activiteiten weer op.

Gazzz erop !

We zijn lekker bezig! Veel gedaan in de afgelopen weekenden. Het motorgedeelte is bijna klaar. Volgende week zetten we de carburateurs er weer op, accu staat klaar en het voor de eerste keer starten komt steeds dichterbij. Dashboard hebben we bijna klaar. Gisteren tijdens de borrel nog eventjes de onderrand gepopnageld ( mooi woord ). Het zit er erg strak op. Vloerbedekking hebben we vorig weekend geplakt. Lekker een nieuw tapijtje. Voor volgende week staat het klaar maken van de schermen op het programma samen met de carbs en de laatste dingen aan het dashboard.

Winterproject 2020 updates


Winterproject 2020 updates

Het nieuwe jaar! Vandaag 1 januari en een mooi moment om terug te kijken.

We zijn nu een jaar bezig met de restauratie van onze MG A MKII. Er gaat gewoon best wel veel tijd inzitten om het helemaal goed te doen. We willen zo weinig mogelijk concessies doen en de auto zo degelijk mogelijk restaureren. Paul is vooral bezig geweest met het motor deel en dat kunnen we nu eigenlijk wel afmaken. De carburateurs liggen inmiddels klaar om aangepakt te worden, alles is opnieuw gespoten. We hebben wel drie weken moeten denken over de ruitenwisser motor omdat we die niet goed passend kregen. Daardoor konden we ook niet door met het afbouwen van de rest.

Soms worden de plannen toch ineens aangepast en ga je iets doen waarvan je weet dat het niet handig is….maar Paul en ik hadden al lang een voorliefde voor een rechte radiator en dan komt er ineens iets op je pad. Zie daarvoor het hoofdstukje nieuwe vriend MG TD 1951 😊.



Update algemeen

Veel gedaan in de afgelopen maanden. we hebben het chassis eigenlijk helemaal weer opgebouwd. Alles waarvan we dachten dat het vervangen moest worden hebben we gedaan. Allemaal nieuwe leidingen, nieuwe vloerplaten, nieuwe spaakwielen, banden met de conversie kit. De schokbrekers achter hebben we ook maar even goed aangepakt. 

Gereviseerde 5 bak en belhouse gemonteerd een dat viel heel erg mee. De gekochte kit was prima voorbereid en was eigenlijk een fluitje van een set.

Bij de aankoop van de auto kregen we ook de benzinetank erbij. Als dat een gedateerd exemplaar is dan kan dat op een later moment voor onaangename verrassingen zorgen. Dat hebben we van dichtbij meegemaakt met de A van Ron Hulshof. Tijdens de inspectie bleek de tank helemaal nieuw. Mazzeltje! 

Wellicht niet handig om dat op de site te zetten maar we hebben eigenlijk nog niet echte problemen gehad. Het is leuk en vooral gezellig werken. Paul heeft erg veel kennis van de A omdat het inmiddels de derde auto is die hij helemaal aanpakt. Ik krijg een perfecte opleiding..hahaha!

We hebben er nog steeds veel zin in en zoals al op de home page staat, zijn we inmiddels bezig met het aankopen van een nieuw project. Een keertje wat anders.....MG TD. 

Update maart 2019

Voorjaar ! Het is eventjes wat rustiger geweest! We zijn druk bezig geweest en dan met name Paul, met het inventariseren en spuiten van de losse onderdelen. We zijn ook nog naar de UK geweest om onderdelen op te halen. Niet omdat het noodzakelijk was, maar ook voor de gezelligheid! Onze MG vriend, Ron Hulshof was ook van de partij en we hebben goed kunnen inkopen! We hebben kort getwijfeld over de vijf bak maar uiteindelijk vonden we het wel passen bij het werk wat we aan het doen waren. Nu niet de vijfbak zou jammer zijn. Het moet vooral een lekker rijdende auto worden. Ron, Paul en ik hebben daar inmiddels best wat ervaring mee, omdat we al een MGA hebben.

Update 15 januari 2019:


Weer veel werk verzet! Paul heeft inmiddels de lijst met spullen die we nodig hebben uitgezocht. We hebben de het blok uitgebouwd omdat we het besluit hebben genomen om er een vijf bak in te plaatsen. Wel een kostenpost maar de moeite waard. De conversie-kit halen we begin februari in de UK op omdat we toch in Stoneleigh http://mgandtriumphsparesday.co.uk/ op de beurs gaan kijken voor mooie aanbiedingen.

De spuiter is inmiddels komen kijken en de body wordt binnenkort opgehaald. We hebben besloten om de auto Orient red te laten spuiten. Complimenten gekregen voor de body. Is echt strak! We gaan nu aan het chassis beginnen. Willen we ook een plaatje van maken.

We zijn erg gemotiveerd en kijken uit naar onze klus momenten. 

Update januari 2019:

Nieuw jaar! De geboorte van onze MGA MKII 1622. Dit jaar begonnen met de inventarisatie en opdeling in kleine projecten. een van die kleine deel projectjes zijn de stoelen. Bij onze inventaris zat niet alles en we moesten op zoek naar een nieuw achterframe, Gelukkig was de MG beurs in Houten en daar hebben we veel zaken gevonden! 

Update december 2018:

We hebben tijdens de vrije dagen rond de feestdagen best het e.a. kunnen doen. We hebben een spit gekocht en daarop zal de body worden gelast en inmiddels hebben we de hele body los van het chassis zodat het naar de spuiter kan.

De start op 4 december 2018:

De foto's hieronder waren voor ons genoeg om het project te overwegen. Een Deense MGA, nog niet op Nederlands kenteken en dat kan ook problemen opleveren. We hebben contact opgenomen met de RDW en we hebben de knoop doorgehakt.